5 tips om van je LinkedIn bedrijfspagina een heus succes te maken

5 tips om van je LinkedIn bedrijfspagina een heus succes te maken

1. Optimaliseer je bedrijfspagina

Het spreekt vrijwel voor zich maar beginnen doen we met het vervolledigen van ons profiel. Je bedrijfspagina is op LinkedIn namelijk zoals je visitekaartje of gelijkaardig aan de etalage van je winkel. Zorg voor een geüpdatet profiel met correcte gegevens. Denk maar aan je e-mailadres, telefoonnummer... Zo mis je geen enkel mailtje of telefoontje van een potentiële klant! 
Vervolgens upload je de laatste versie van je logo en voeg je een leuke banner toe. Wist je dat volgens LinkedIn, bedrijfspagina's waarvan de volledige informatie is aangevuld, maar liefst 30% meer bekeken worden?

Vergeet ook niet om een beschrijving toe te voegen. Op die manier is het makkelijker voor bezoekers om in een oogopslag te zien wie je bent, wat je aanbiedt en hoe ze jou eventueel kunnen bereiken. 

2. Breid je netwerk uit

Wanneer je profiel helemaal klaar is om gezien te worden is het tijd om je netwerk uit te breiden. Gebruik de zoekfunctie van LinkedIn om in contact te komen met bijvoorbeeld marketing managers of andere interessante profielen. Wist je dat je ook een bestand met e-mailadressen kan uploaden? Dat kan interessant zijn om bijvoorbeeld bestaande klanten aan je netwerk toe te voegen. We geven je wel nog als tip dat het de bedoeling is dat je enkel mensen kiest die écht interesse hebben in wat jij en je bedrijf doen. Anders heeft het natuurlijk weinig zin. Ga voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.

3. Werknemers ook op LinkedIn

Nog een leuke tip om meer zichtbaarheid te creëren is je werknemers op LinkedIn te vragen. Bestaande klanten kunnen zo een gezicht plakken op je werknemers, wat zorgt voor meer betrokkenheid. Je werknemers zijn namelijk de ambassadeurs van je bedrijf. Het helpt ook dat kennissen en vrienden van je werknemers zo sneller in contact komen met je bedrijf en daarnaast kunnen ze helpen content te verspreiden. Je kan je werknemers uiteraard niet verplichten om een LinkedIn-account aan te maken maar eens vragen kan geen kwaad hé? Er zijn tal van interessante features te vinden op het portaal die ook voor jouw werknemers een meerwaarde kunnen bieden. 

4. Content werkt

Content publiceren kan een manier zijn om jouw expertise in de kijker te zetten. En laat dat nu net een interessante focus zijn voor LinkedIn. Een tip wat betreft het publiceren van content: wees niet gierig! Deel je kennis. Mensen zijn namelijk meer geneigd om samen te werken met jouw bedrijf voor hulp en/of advies nadat ze zelf kunnen lezen hebben dat jouw bedrijf expert is, door gratis content te publiceren. Ideeën nodig betreft content die werken? Hier geven we 5 tips waar je meteen mee aan de slag kan. 

5. Zorg voor interactie

Succes komt helaas niet vanzelf. Dat geldt ook voor je LinkedIn bedrijfspagina. Hier werken we eerder onder het motto: geven en nemen. Door regelmatig content 'interessant' te vinden en te reageren zorg je voor interactie met je connecties, wat er op zijn beurt weer voor zal zorgen dat anderen ook sneller jouw content zullen bekijken. 

We hopen dat je met deze tips alvast een gigantisch succes kan maken van je bedrijfspagina. Check ook even onze checklist uit om binnen no time een echte sociale media expert te worden.

Door Nomeo 03/06/2021
Blijf op de hoogte
Registreer je domeinnaam

Domeinnaam bij nomeo - vanaf 6€/jaar

.
Recente berichten