5 eenvoudige ideeën om content op je website te voorzien

5 eenvoudige ideeën om content op je website te voorzien

Goede content helpt je hoog te scoren in de zoekresultaten van Google. Maar belangrijker nog: je informeert, inspireert en motiveert je collega's, klanten en partners. Content publiceren op je website is dus altijd een goed idee, maar waarover moet je dan schrijven? Dat kom je te weten in dit artikel!

1. Kruip in het hoofd van de klant

Dit is denk ik de meest waardevolle tip die we jou kunnen meegeven. Door een antwoord te geven op wat klanten willen weten heb je content waar interesse voor is. Je vraagt je nu misschien wel af hoe je dat nu in godsnaam kan weten? Je kan je producten en diensten even googelen en kijken welke onderwerpen er het meest naar voor komen. Een andere tip kan zijn om veelgestelde vragen van klanten, die je binnenkrijgt via telefoon of e-mail, op te schrijven om daar nadien een artikel van te maken.

2. Nieuwe producten en diensten

Het is belangrijk om (potentiële) klanten op de hoogte te houden van alle nieuwtjes die gebeuren in je bedrijf. Heb je een nieuwe dienst in de aanbieding? Vergeet dan niet om daar een artikel over te schrijven. Zo is iedereen mee met het reilen en zeilen van je bedrijf.

3. Tips & tricks

De content die je schrijft kan ervoor zorgen dat bezoekers jou beginnen zien als een echte expert in zijn branche. Bezoekers zullen het dan ook enorm appreciëren als jij af en toe eens in je kaarten laat kijken door enkele tips & tricks te delen. Dat kunnen heel erg voor de hand liggende zaken zijn die voor je klanten een wereld van verschil kunnen betekenen.

4. Vaste rubrieken

Vind je het moeilijk om consistent te bloggen? Dan kunnen vaste rubrieken een grote hulp zijn. Ten eerste weten bezoekers wat ze kunnen verwachten en bestaat de kans dat ze terug keren om jouw rubriek te lezen. Daarnaast kan het voor jou een handig hulpmiddel zijn om een ritme te krijgen in je blogberichten en hoef je het niet altijd zo ver te zoeken qua ideeën. Let wel op dat je een rubriek kiest waar je genoeg over kan vertellen zodat het niet te moeilijk is om telkens een nieuw artikel te schrijven.

5. Behind the scenes

Mensen zien graag mensen. Dat geldt ook in bedrijven. In een tijd waar bijna alles online gebeurd, kan persoonlijk contact net een heel groot verschil maken. En dat kan je doortrekken in je content voor bezoekers. Zo kan je regelmatig je collega’s interviewen over bepaalde onderwerpen, maar ook de verwelkoming van een nieuwe werknemer aankondigen of door af en toe een ‘behind the scenes’ foto te delen.

Wil je je gloednieuwe content delen met je volgers? Ontdek hoe je alles uit je sociale media haalt.

Door Nomeo 07/05/2021
Blijf op de hoogte
Registreer je domeinnaam

Domeinnaam bij nomeo - vanaf 6€/jaar

.
Recente berichten