1. Zet in op SEO
Om goed te scoren in zoekmachines zet je best in op SEO. Je kan je website gaan optimaliseren waardoor je meer zichtbaarheid zal creëren. Doordat er veel mensen gaan klikken, zal Google dit ook als een positief signaal gaan beschouwen waardoor je hoger komt te staan in de zoekresultaten. Met als resultaat dat potentiële klanten je sneller kunnen vinden.
Nog niet helemaal mee? Lees dan eens deze vierdelige reeks van starten met SEO. Hiermee kan je vrijwel meteen aan de slag!
2. Specifieke landingspagina's
Wanneer potentiële klanten je bedrijf nog niet helemaal kennen is de kans klein dat ze rechtstreeks op jouw website zullen belanden. In het geval ze op zoek zijn naar diensten die jij ook aanbiedt, bestaat de mogelijkheid dat ze enkele zoektermen gaan googelen, denk bijvoorbeeld aan 'webdesigner Gent'.
Jij kan daar als bedrijf op gaan inspelen door een specifieke landingspagina aan te maken. In die landingspagina's ga je dan een bepaald zoekwoord targetten, met één bepaald doel. Zo zal je sneller in de zoekresultaten verschijnen, waardoor je meer bezoekers zal krijgen op je website. Dat zal op zijn beurt resulteren in meer naamsbekendheid met als gevolg meer conversies.
3. Begin met bloggen
Bloggen is interessant voor veel uiteenlopende redenen. Het is een effectieve manier om informatie te delen, je expertise in de kijker te zetten maar ook voor het vergroten van je naamsbekendheid. Google beloont namelijk websites die regelmatig hun content updaten, daardoor kom je hoger in de zoekresultaten te staan wat zal leiden tot meer bezoekers en je raadt het al... uiteindelijk meer conversies. Ontdek hier 5 content ideeën waarmee je zeker zal scoren!
4. Maak gebruik van sociale media
Social media is en blijft een krachtig middel om meer zichtbaarheid en naamsbekendheid te creëren. Je kan gebruik maken van advertenties maar zelfs regelmatig specifieke content posten op verschillende kanalen zorgt ervoor dat je steeds top of mind blijft. Met andere woorden: je laat gebruikers zien dat je bereikbaar en betrokken bent.
5. Offline marketing
Ook offline marketing is nog steeds heel waardevol. Denk bijvoorbeeld aan drukwerk zoals visitekaartjes, folders, brochures... Maar ook aan mond-tot-mondreclame, sponsoring, huisstijl...
Nog een belangrijke, zeker wanneer je net gestart bent met ondernemen, is netwerken. Bezoek zoveel mogelijk netwerkbijeenkomsten zoals beurzen en evenementen waarbij je andere ondernemers kan ontmoeten. Maak een knallende eerste indruk met een elevator pitch, zo kan je op een doeltreffende manier andere ondernemers kennis laten maken met jouw onderneming.
Je merkt het vast en zeker dat bovenstaande tips vaak een werk van lange adem zijn. Het vraagt tijd en inspanning maar met genoeg geduld en toewijding levert het zeker de gewenste resultaten op.