1. Zorg voor een ronkende titel
Ik had er ook van kunnen maken "Kies een goede titel". Maar geef toe, "ronkende titel", dat klinkt toch beter he?
Zo moet je ook voor je blogberichten elk woord goed afwegen. Kan je adjectieven toevoegen die nét dat tikkeltje extra "schwung" geven aan je titel?
En vergeet natuurlijk niet om ook rekening te houden met de zoekwoorden!
2. Voeg een leuke afbeelding toe
Een goede afbeelding vinden is niet altijd eenvoudig. Want welke afbeelding kies je bijvoorbeeld bij een blogbericht dat heet "Tips voor een goede blog"??
Toch zorgen die afbeeldingen dat het geheel wat leuker wordt om te lezen (en ook aantrekkelijker om te delen op social media!).
Kies dus een leuke foto, of laat door een grafisch ontwerpster een ontwerp maken dat past bij je blog.
Wil je het geheel nog leuker maken? Plan dan een fotoshoot in. Laat de fotograaf weten waarover je blogberichten zullen gaan, zodat die samen met jou enkele scènes kan maken.
3. Vergeet de call-to-action niet
In elk blogbericht moet je ook een call to action voorzien. Een oproep aan je klant. Om contact op te nemen, om een vragenlijst in te vullen, om je aanbod te bekijken, ....
Zorg dat een blogbericht niet zomaar een stukje proza is, maar je lezer ook in actie zet.
4. Leg links naar je aanbod
En dat kan je heel subtiel doen!
Vermeld je in je tekst een product dat je verkoopt, plaats er dan een link achter zodat je bezoekers kunnen doorklikken. Of plaats een foto van het product in het blogbericht mét een link naar het product. Zorg dat het voor je bezoekers heel gemakkelijk is om terug te vinden waarover je schrijft.
5. Spread the word
Laat je blogbericht niet aan zijn lot over!
Deel het op je social media, steek het in een nieuwsbrief, zet het in je e-mailhandtekening.
Kortom: zorg ervoor dat mensen het te zien krijgen. Wacht niet tot ze vanzelf op je bericht komen.
En durf ook gerust oude berichten opnieuw te delen! Misschien de tekst een beetje updaten, maar voor de rest: delen maar!
Veel blogplezier!